Kurwa

Poradniki, ciekawostki, tutoriale dla początkujących

sobota, 6 października 2012

.008 Usuwanie zawartości kosza //Linux Ubuntu, uprawnienia

Niektórzy z nas mają namieszane w uprawnieniach dostępu do niektórych folderów, plików oraz funkcji. Co za tym idzie częstym problemem jest np niemożliwość wyczyszczenia Kosza. Aby tego dokonać wpisujemy w terminalu:
sudo nautilus
Podajemy hasło roota i przechodzimy w folder(oczywiście na partycji systemowej):
/home/user/.local/share/trash
Zawartość katalogu /user może być niewidoczna - odkrywamy ją kombinacją ctrl+h. W folderze 'Trash' usuwamy trwale zawartość folderów 'files' oraz 'info' klawiszami shift+del.
To wszystko, możemy się cieszyć pustym koszem. Operację można również wykonywać dla pendrive'ów oraz innych pamięci; w tym przypadku na danym nośniku umieszczony jest folder o nazwie np '.Trash-0'.

Proszę o komentarz jeżeli poradnik okazał się pomocny oraz o zgłaszanie wszelakich uwag ;)


6 komentarzy:

  1. He he, dzięki ziomek z 26k zrobiło mi się 49 giga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy ale śmieci czy miejsca? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. dzięki udało mi się wreszcie usunąć coś czemu odebrałem sobie uprawnienia, kiedy było w koszu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ale słaby poradnik teraz przez te komendy nie działa mi Debian :) dzięki, że wszystko musiałeś mi zniszczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. sram ci do ryja

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy się nie znałem na takich technicznych informatycznych rzeczach. A szkoda, ciekawa sprawa i bardzo przydatna. Może jeszcze nie za późno na edukację? na tej stronie widzę, że mają kierunki które pomogłyby poszerzyć mi wiedzę w tym temacie. Dobra uczelnia wyższa, jedna z najlepszych w Warszawie.

    OdpowiedzUsuń