Pisząc aplikacje z GUI często wykorzystywaną biblioteką jest Allegro. Początkujący uzytkownik zapewne wie jak ją zadeklarować w kodzie (#include <allegro.h>). Większym problemem będzie już samo skompilowanie aplikacji z tą biblioteką. Nie jest ona domyślna, więc musimy ją najpierw pobrać z repozytoriów. Najprościej będzie użyć 'Menedżera Pakietów Synaptic', wyszukanie w nim frazy 'allegro', a następnie zainstalowanie pakietów 'liballegro'. Po napisaniu aplikacji i zapisaniu jej do pliku .cpp w terminalu do komendy kompilatora dodajemy ową bibliotekę dopisując `allegro-config --libs`. A więc cała komenda powinna wyglądać następująco:
g++ file.cpp $(allegro-config --libs) oraz dla języka C:
gcc main.c -o wy $(allegro-config --libs).
Jeżeli kompilator nie znajdzie polecenia
$(allegro-config --libs), trzeba doinstalować bibliotekę komendą:
sudo apt-get install liballegro4-dev
Proszę o komentarz jeżeli poradnik okazał się pomocny oraz o zgłaszanie wszelakich uwag ;)
Dzięki za informacje. Mam Pclinuxos i zainstalowany codeblocks + allegro. Nie mogłem zrobić kompilacji najprostszego programu z biblioteką allegro. W sieci trudno cokolwiek znaleść na temat allegro w codeblocks pod linuksem. Po doinstalowaniu liballegro4-dev nareszcie kompilacja poszła do przodu. Dzięki.
OdpowiedzUsuńDziękuję za info. W internetowym kursie wszystko jest na łindołzy i nie wiedziałam jak to zainstalować na Linie. Teraz już wiem i idę tworzyć dziwne gry :D
OdpowiedzUsuńNiestety ja się całkowicie na tym systemie nie znam i muszę przyznać, że na ten moment najbardziej interesuje mnie tworzenie stron internetowych. Bardzo podoba mi się to co napisano w https://e-krajna.pl/pl/636_materia_y_partnera/12235_strona-internetowa-na-miare-twoich-potrzeb.html i ja również jestem zdania, że strona internetowa musi być na pewno dobrze wykonana.
OdpowiedzUsuńŚwietnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńŁadnie to wygląda.
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń