Kurwa

Poradniki, ciekawostki, tutoriale dla początkujących

poniedziałek, 25 marca 2013

.013 Pascal Graph problem - " 'unit' expected but 'program' found"

Zaczynając zabawę z modułem Graph w Pascalu może nas spotkać wpisany w tytule posta komunikat kompilatora: " 'unit' expected but 'program' found". Szczerze mówiąc sam nie znalazłem praktycznego i potwierdzonego rozwiązania tego problemu w polskim internecie, więc śpieszę z moim odkryciem. Problem rozwiązuje utworzenie w aplikacji Lazarus nowego projektu aplikacji konsolowej i wklepanie tam wpisanego poniżej kodu. Projekt tworzymy wybierając Plik -> Nowy... -> Project  -> Console application.


program TrybGraficzny1;
uses CRT, Graph;

var
karta, tryb : smallint;

begin
detectgraph(karta,tryb);
InitGraph(karta,tryb, '');
OutTextXY(556,400,'Witaj w trybie graficznym!');
ReadLn();
CloseGraph();
end.  

Proszę o komentarz jeżeli poradnik okazał się pomocny oraz o zgłaszanie wszelakich uwag ;)


4 komentarze:

  1. kocham Cie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. to jest moja dziewczyna! ;) możecie mi zazdrościć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem czy jeszcze ktokolwiek używam tego języka programowania, ale na pewno kiedyś był bardzo popularny. Moim zdaniem bardzo fajnie sprawdzają się przy kodowaniu również testy automatyczne http://www.edukacjainformacyjna.pl/na-czym-polegaja-testy-automatyczne/ które jak dla mnie są niemal niezbędne.

    OdpowiedzUsuń